Středa 29. ledna 2020, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. ledna 2020 Zdislava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41o96s79e19f 74K98o20š47í97č10e83k 7651895443710

Pane Grunere, dobrý článek. Za mne karma. Jinak, EET nikoho nijak extra nezatěžuje, technické řešení odpovídá době a v 99,99% transakcí jde o automatickou záležitost. A to proto, že v tomto měřítku se maloobchodní tržby odehrávají u podnikatelů, kteří stejně už dávno vedou standardní podnikovou evidenci (nákup v Tesku atd.). Následkem toho se EET ani nemůže nijak projevit na zvýšeném výběru daní. Tesko a spol. optimalizovali daně už před EET a případný živnostník (hospodský), který se musí naučit s EET žít, si je taky zoptimalizuje podle svého. A pokud snad mu to zvýší náklady (vyšší mzdy v restauracích atd., z důvodu nedostatku neevidovaného cashe), tak se to promítne jenom do cen účtovaných koncovému zákazníkovi. Zisku podnikatele se to nedotkne. Samozřejmě, na řemeslníky bude EET krátká, všichni víme proč:-).

EET jako celek je nejen zbytečná, ale hlavně velmi škodlivá. V režimu živnosti se vykonává spousta nízkoproduktivních činností, nadto často na úvazek okrajové velikosti. Jakékoliv navyšování administrativy je překážkou a odrazuje od ekonomické aktivity tohoto typu a rozsahu. Přitom i tyto nízkoproduktivní činnosti jsou potřebnými službami pro obyvatelstvo. Ale jinak máte pravdu, že Babiš je úspěšný s tou legendou, že "zlodějským podnikatelům" konečně "šlápl na krk". Přeji vše dobré a více článků od Vás:-)

+2/−1
19.9.2019 23:16

M63i57r62o37s68l24a88v 10G19r59u75n78e15r 9524218398

Dobrý den, pane Košíčku, děkuji za vysvětlení i za přání. S přáním příjemného dne, Gr.

0/0
20.9.2019 0:27

M74i65c13h60a73l 71Š34t19a56j97n13r80t 4354981482747

Rušit EET teď, když už to chodí asi nic moc nezmění. Ale taky nikde na světě se to neukázalo jako efektivní opatření.

0/0
19.9.2019 17:40

A71n87t98o67n17í82n 44T52i95c70h58e97r29a 6156948853696

Já se obávám, že boj AB není veden férově a není ku prospěchu voličů, ačkoliv si ti jeho myslí opak.

+2/0
19.9.2019 14:34

M98i86r83o97s91l32a53v 79G70r20u17n73e19r 9214118728

Obavam se, ze mate pravdu.

0/0
19.9.2019 13:31
Foto

F42r63a22n71t66i82š67e18k 76K10š74í20r 2379926185

EET je nemravný nástroj v rukách lupičů ať už se na ně podíváte z jaké chcete strany či úhlu pohledu z hlediska deklarovaných cílů.

Proto jakýkoliv pokus omezit kontrolu loupení je správný.

+1/−1
19.9.2019 12:39
Foto

P94a65v89e48l 87M32a73c95h75a24č37e22k 5331442323

Situace vůbec nestojí tak, že by EET byla úspěšná a výrazně zvýšila výběr DPH, skutečnost je taková, že u Babiše se 100x opakovaná lež stala pravdou. Voliči AB si dílem neumí porovnat čísla, dílem jsou líní a zbytek věří vše, co řekne. Přitom stačí porovnat výběr DPH a růst ekonomiky a zjistíte, že se jedná zhruba o stejné hodnoty. A to neberu v úvahu další souvislosti.

+2/0
19.9.2019 10:19

J60i47ř96í 56Ř71e41z72n97í52k 4262282753315

Pokud výběr DPH a růst HDP korelují, tedy rostou shodným tempem, tak to je argument ve prospěch EET, neboť část HDP odchází do zahraničí.

0/−1
19.9.2019 10:33
Foto

P90a56v42e52l 76M12a22c18h29a72č23e50k 5681662463

No.... možná by exkurz do ekonomické teorie mohl u vás být úspěšný, ale nevím, nevím....

+1/0
19.9.2019 10:45

J56i38ř69í 44Ř72e54z48n37í23k 4792302763315

Ekonomickou teorií se už sice delší dobu nezabývám, ale zjednodušeně vzato: hdp lze rozložit na mzdy, odpisy a zisky. DPH se inkasuje toliko z utracených mezd. Také úspory nejsou zdrojem DPH.

0/0
19.9.2019 13:30
Foto

P67a47v32e69l 56M52a15c28h80a83č45e31k 5321242413

:-) Tak to se už nedivím některým vašim tvrzením. :-)

+1/0
19.9.2019 16:07

J73i83ř16í 13Ř73e36z50n23í55k 4832122753515

Čemu ráčíte nerozumět?

0/0
19.9.2019 18:33

L29u29m71í55r 35V90i49t81h49a 2537927266602

Například kam jste ráčil zašantročit nákup strojů a zařízení nebo materiálu. A co ty zisky? To jsou mrtvé peníze, které se do ekonomiky nevrátí? Možná byste se měl k ekonomice vrátit, už zapomínáte...

0/0
20.9.2019 4:37

M75i53c34h22a50l 40Š17t62a38j73n27r12t 4944271342757

Já nevím, nemohl byste to trochu rozvést? Ono se to takhle totiž jeví jako úplně nesprávně.

0/0
19.9.2019 17:20

J84i53ř75í 63Ř97e61z22n88í94k 4402732593345

Neexistuje žádný důvod myslet si, že krátkodobě musí výběr DPH odpovídat růstu ekonomiky, měřeného růstem HDP. Jinak řečeno, růst spotřeby a růst HDP není totéž. .

0/0
19.9.2019 18:32

M39i22c86h22a17l 74Š68t31a70j61n45r44t 4654891962387

Ten důvod je čistě empiricky, prostě léta zkušeností říkají, že spotřeba domácností zhusta roste proporcionalne s růstem HDP. Naštěstí to ČSÚ udává zvlášť.

0/0
19.9.2019 20:53

J32i94ř32í 56Ř73e67z49n49í96k 4292242413445

Záměrně jsem použil slovíčka krátkodobě. A podle toho co mi je známo, o současném vývoji struktury HDP a platební a obchodní bilance, tak shodné tempo výběru DPH a HDP svědčí o zvýšené efektivnosti výběru daní.

0/0
20.9.2019 2:43

M27i19c65h56a38l 97Š61t39a88j86n52r64t 4544241902407

Jenže právě kratkodobe ten růst HDP táhne domácí poptávka a spotřeba domácností. Právě dysproporce mezi růstem HDP a růstem vyberu DPH v roce po zavedení eet byla brána jako důkaz fungování eet. Trochu divné je že to pokračuje i když na eet se nic nemění.

0/0
20.9.2019 7:47

P28a42v70e24l 60P72o45n51e12c 6594719712460

V roce 2016 fungovala elektronická evidence tržeb v 15 zemích EU, to jen v ČR je zavedení stále předmětem lítého politického boje ;)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A1_evidence_tr%C5%BEeb

+2/−3
19.9.2019 9:20

L24u87m60í37r 85V53i52t78h86a 2367907456972

Samozřejmě lžete. A ještě přidáte odkaz, aby bylo snadné Vás usvědčit. Elektronická evidence tržeb, tak, jak funguje u nás, je pouze v Chorvatsku. Ostatní zmiňované země mají pouze povinnost používat registrační pokladny, bez hlášení tržeb just in time, jako je to u nás. A ani tato povinnost neplatí v téměř polovině zemí EU.

+4/−3
19.9.2019 9:38

P42a17v79e91l 28P52o57n19e78c 6864529262830

Cituji z Wikipedie:

> roku 2016 existovala evidence tržeb v 15 zemích EU

a odkaz přikládám právě proto, aby jste si to mohl snadno ověřit ;)

+1/−1
19.9.2019 9:54
Foto

P53a73v24e54l 77M36a88c92h74a98č91e37k 5681702483

Chápete vůbec rozdíl mezi evidencí tržeb a EET??8-o

+3/−1
19.9.2019 10:11

P60a40v15e78l 78P62o39n37e71c 6204409292230

Z kontextu věty je zřejmé, že se věta týká "elektronické" evidence. Jinak význam toho slova souvisí s elektronickým zařízením, které nemusí zahrnovat automaticky internetové technologie.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronika

0/0
20.9.2019 8:39

V37l45a11d17i20m11í98r 78M64o42r58a64v55e15c 3678180863633

Jenom dvě poznámky.

1) Volič ANO je v průměru tak závistivý a na druhou stranu o podnikání nic neví, protže kdyby měl alespoň malonko fištróna, tak by mu došlo, že to bude nakonec on, kdo to všechno zaplatí. No a počkejme na příští rok, až to dojde na již tak drahé řemeslníky ;-D A jak budou právě voliči ANO škemrat, jestli by to nešlo bez papíru :-)

2) Každý podnikatel, který není úplně hloupý, si umí upravit náklady tak, aby při odvodech nula s nulou pošla (a výtěžek z prvních dvou vln je toho důkazem) tak že živnostníci jsou na svích a koncoví zákazníci platí víc.

+5/0
19.9.2019 6:49

M80i19r58o47s80l73a47v 31G23r45u52n43e46r 9164758648

Jo, to nic nemění na tom, že v politice právě tak jako v podnikání, vítězí ten, kdo dovede vyhovět zákazníkovi - v tomto případě a v této době je jím většinový volič ANO.

0/0
19.9.2019 7:14

L38u97m83í27r 66V71i69t94h97a 2567237326562

A to je právě ten problém. Většinový volič ANO si bohužel nevidí ani na špičku nosu. Babiše volí proto, že mu přidal 9 stovek k důchodu, zatímco Kalousek jen 40 korun, což většinový volič ANO považuje za urážku. To je první argument, který takový člověk vychrlí, když se ho zeptáte, proč volí Babiše. Na otázku, kde na to Babiš vezme, většinový volič ANO odpoví, ať se zabaví nakradené miliardy, ti sečtělejší znají i číslovku bilion. Nikdo však nakradené miliardy ani biliony nezabavuje, asi proto, že by musel začít u sebe. Takže ANO vesele rozdává z cizího a většinový volič vesele tleská a natahuje ruku pro další stovky, které mu projasní život.

+1/0
19.9.2019 9:44

M71i29r83o55s80l48a14v 78G97r29u42n71e78r 9844428228

Jasně, jde ovšem i to, že některý obchodník dovede zákazníkovi vysvětlit, proč bude pro něho (zákazníka) lepší koupit u něho než u jiného, i když si zákazník dosud myslel, že chce něco jiného než se mu nabízí: Například o chlup vyšší důchod a oproti tomu získat něco jiného, o čem třeba nevěděl, že je důležitější - v konkurenci ostatních stran.

0/0
19.9.2019 10:06
Foto

B97o21h58u79m49i39l 19M13i46c91h18a48l 3625494345601

To je marné. Jsou lidi, kterým nic nedojde, ani když to mají před očima.

Vezměte si třeba superhrubou mzdu. Tam každý na své výplatní pásce může vidět, kolik jeho mzda stojí zaměstnavatele, a kolik tedy doopravdy stát ze mzdy vezme.

Každý živnostník to vidí - podává daňové přiznání a výkazy pojišťovnám.

Obávám se, že by nepomohlo, ani kdyby KAŽDÝ musel podat daňové přiznání s musel tak vlastní rukou napsat, kolik stát inkasuje a položil si otázku, jak ty peníze tedy používá: ke zvýšení počtu úředníků!

+3/0
19.9.2019 7:27

V24l73a51d26i67m87í65r 67M70o85r40a78v50e54c 3868860373823

Já vidím hlavní problém, řekněme u spousty lidí, n naprosté ekonomické negramotnosti. Nejednou jsem se hádal na diskusích s "mudrci" kteří nemohli za boha pochopit, že když někdo třeba udělá za rok obrat 1,5 milonu, že to nejsou jeho zisky, že to není jeho příjem.

0/0
20.9.2019 7:42

P98a44v64e52l 17P42o19n80e18c 6874399642250

Navzdory tomu platit daně je normální. V supermarketu také nesmlouváte s pokladní, aby vám prodala zboží bez dokladu v kontextu znalosti, že tu daň zaplatíte nakonec vy ;).

0/0
19.9.2019 9:34

A58n93t81o56n14í42n 25T53i19c54h89e18r63a 6976408613916

Vy jste také typický volič ANO, který žije v bludu, že před Babišem se daně neplatily a jedině EET jejich výběr zajistí?

0/0
19.9.2019 14:39

P15a31v21e78l 49P88o94n71e66c 6194179862790

Použil jste argumentační faul zvaný Slaměný panák (straw man), který používají často manipulátoři: https://bit.ly/2kUq6J8

0/0
19.9.2019 14:55

A77n38t16o69n80í83n 68T97i82c53h21e39r88a 6896738443526

Dobrá, vyjádřím se jasně a přímo: větu "s dokladem nebo bez?" žádné eet nevymýtí. Statistická data dokazují, že přínos eet se blíží nule.

0/0
19.9.2019 19:07

V43l77a28d26i82m17í52r 46M18o15r86a84v47e33c 3188650393763

Nerozumím reakci.

Přesto uvedu příklad. Venkovská hospoda po zavední EET. Zatím co před tím bylo otravné, dávat do účetnictví třeba i nákup 10 rohlíků a půlky chleba a autem jezdili na nákupy zcela za své, dnes dají do účetnictví každou korunu, auto je převedeno na IČO a tedy nejen pohonné hmoty, ale veškerá údržba jde do nákladů. Ano, EET a jeho provoz něco stojí, dražší je i účetní, ale to prostě zaplatí koncový zákazník ve vyšší ceně za zboží a služby. No a podnikatel odvádí +- to samé, jako před tím, protože veškeré náklady převedl na zákazníka :-)

0/0
20.9.2019 7:46

J60a12n 92P27a56v92l92í32k 2777102495591

Překážkou porážky A. Babiše je žvanění tohoto typu, ve skutečnosti podporující propagandu současné vládní moci. Buzerace podnikatelů, která je zaměřena na likvidaci malých a středních firem, je škodlivá a nemorální stejně tak jako obhajoba takové buzerace. Politické strany či hnutí, které podporují nesprávné věci jenom proto, že jim to přinese politické body, je nutné porazit tím, že většina lidí se začne rozhodovat podle toho, co je správné a začne být imunní vůči marketingovému oblbování.

+2/0
19.9.2019 6:30

M98i30r37o23s75l38a67v 62G94r30u62n33e71r 9784818228

Nezaměňujte obhajobu s analýzou

0/0
19.9.2019 6:35

J44a30n 13P72a59v22l22í41k 2587252315351

Nezaměňujte analýzu za žvanění.

0/0
19.9.2019 15:29

V32l60a39d52i95m58í15r 65M57o33r57a78v97e75c 3808400493693

K tomu konci vašeho příspěvku. To není tak snadné. To by museli lidé začít používat vlastní mozek, vlastní rozum a ne ten politiků a médií. No a na voliče ANO to platí dvojnásob. Smiřte se s tím, že v každé společnosti je větší či menší stádo :-)

+2/0
19.9.2019 6:51

M54i76r21o80s86l57a96v 76G10r85u18n94e63r 9594178418

Je dannost, že volič se rozhoduje podle vlastního názoru, uspěje tedy ten kandidát, který vyhoví tomu názoru, který volič má v okamžiku voleb, at ́ už si taková názor osvojil jakkoli.

0/0
19.9.2019 7:15

J40a44n 90P19a36v23l72í25k 2647212715331

Politika je o vizích a jejich uskutečňování, není to koňský handl s hlasy těch, kteří si pletou názor s dojmy.

0/0
19.9.2019 15:31

V74l82a40d81i91m88í70r 53M24o51r73a80v55e29c 3578280573613

A k tomu "jakkoli osvojení" jsou v současné době politikům k ruce nejlepší marketingoví odborníci, kteří by prodali i chcíplého psa. Tedy řádně oblbnout a vládnout.

0/0
20.9.2019 8:05

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz